Trening czyni mistrza

Nie raz słyszę podczas treningu:

  • osadź się w parkiecie,
  • trzymaj centrum,
  • streczuj górę,
  • dynamiczniej wyjdź z nogi,
  • roluj stopę.

Długo nie miałam pojęcia co to znaczy, ale powoli zaczynam rozumieć…

Taniec, tak jak każda inna dziedzina tworzy swój mały, odrębny świat, w którym ludzie porozumiewają się w języku nie zawsze zrozumiałym dla innych. Jeżeli chcesz być jego częścią, ale nie dorastałeś w nim, to tak jak byś musiał nauczyć się na nowo chodzić i mowić.

Wyobraź sobie, że rzucam Ci wyzwanie – wejście na szczyt Ośmiotysięcznika.

Czy odważysz sie wyruszyć jutro ?

A może dasz radę już za tydzień?

Oczywiście, że nie. To by było niedorzeczne i szalone!

Podróż na podbój jednej z największych gór świata to miesiące przygotowań, jak nie lat. Wymagają zgłębiania tajników, zdobycia wiedzy teoretycznej i praktycznej, zmiany diety, treningów, które poprawią kondycję fizycznaą i wzmocnią mięśnie niezbędne w tak długiej drodze, a także rozmów z ekspertami. A do tego odpowiednie ubrania, ekwipunek, mapy, warunki pogodowe i tysiące małych detali, które będą miały wpływ na powodzenie wyprawy.

To proces przygotowań w dużej mierze decyduje o sukcesie, bez niego nie jesteśmy w stanie wiele osiągnąć.

Tak samo jest z tańcem.

Taniec to nie tylko piękna chwila. To co widz ogląda, to efekt finalny, nie widać tam ciężkiej pracy, mentalnej i fizycznej, setek treningów, które za tym stoją. Dla tancerza ciało to narzędzie pracy, dlatego szczególnie dbałość o sylwetkę wymaga wielu wyrzeczeń i poświęceń.

Taneczne zmagania na treningowym parkiecie to tylko część wysiłku. Chcąc się rozwijać, trzeba robić o wiele więcej.

Ja do swoich tanecznych treningów dorzucam ćwiczenia na dynamikę, izolację, koordynację, wytrzymałość, streching, ćwiczenia stóp, rąk oraz core, no i oczywiście cardio. To wszystko co pomaga mi spełnić oczekiwnia mojego Pro, a także tańczyć lepiej i efektywniej.

Postaram się od czasu do czasu zmotywować Was do aktywności fizycznej i wrzucić parę ćwiczeń.

Wyzwanie na dziś – CORE – ćwiczenia dzięki, którym Twój brzuch będzie wysportowany i silny. Wzmocnisz nimi kręgosłup, poprawisz postawę i koordynację.

Do takich ćwiczeń należą:

  • planki (deska)
  • ćwiczenia na piłce,
  • lub na trickboardzie
  • 10458484_799897363406836_4525744548597598950_n 10833701_10205659214981986_790168131_n 10815886_10205659214821982_1666407046_n

Wybierz ćwiczenia i dołóż je do codziennego treningu, a szybko poczujesz pierwsze efekty.

Cho.

PS. W tańcu, tak jak i w każdej innej dziedzinie, do sukcesu nie ma drogi na skróty. Wszystko wymaga czasu poświęceń i wysiłku. Na pewno nie obędzie się bez hektolitrów kropli potu. Możliwe, że pojawią się także krople łez. Być może przyjdą wątpliwości lub chęć poddania się , ale jeżeli przetrwasz, jedno mogę Ci zagwarantować – uczucie satysfakcji.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s