Projekt 2015.

Od paru dni internet aż huczy, 2015 nadchodzi wielkimi krokami… gwiazdy, dziennikarze, blogerzy inspirują do stworzenia swoich List Noworocznych Postanowień. Jaką moc mają 24 godziny między 31 grudnia i 1 stycznia, które potrafią zmienić nasze nastawienie i wprowadzić nowy porządek?

Skoro ten DZIEŃ ma przyczynić się do zmotywowania siebie i Was do bardziej efektywnego działania, doprowadzić do spełnienia marzeń, przyłączam się do tej inicjatywy, ale mam dla Was nieco inny pomysł.
Projekt 2015.
Czego potrzebujemy?
1. Ciszy lub inspirującej muzyki (mi pomaga) :),
2. dwóch czystych kartek papieru (najlepiej A4),
3. długopisu.
Co robimy?

  • Na pierwszej kartce piszemy wielkimi literami CELE 2015.

Wybieramy 5 głównych, a pod każdym zostawiamy trochę miejsca na skonkretyzowanie naszego planu. Każdy cel rozpisujemy na 3-5 bardziej szczegółowych, zapisujemy, co nam będzie niezbędne do jego osiągnięcia, w jakim czasie zamierzamy go zrealizować, jakie bariery mogą nam towarzyszyć. Im więcej informacji, tym lepiej 😉

  • Na drugiej kartce piszemy MOJE SŁABOŚCI.

Jeden ze śledzonych przeze mnie blogerów GaryVee podsunął mi pomysł. Gary w dniu tegorocznego amerykańskiego Święta Dziękczynienia poprosił swoich fanów, by zastanowili się nad swoimi słabościami i byli za nie wdzięczni. Dlaczego? Według niego tajemnica sukcesu polega na tym, by znaleźć swoje negatywne strony i starać się nad nimi pracować, a jeżeli nawet ich eliminacja nie będzie możliwa, sama świadomość tych wad pozwoli nam odnaleźć sposoby lub ludzi, którzy je zneutralizują.

Proste? Zobaczymy;)
Czas na refleksje.

Najważniejsze, bądź ze sobą szczery. Napisz 5 cech, które uważasz za swoje wady. A teraz trudniejsza część zadania. Znajdź 3 bliskie Ci osoby (możesz do nich zadzwonić) i zapytaj ich o to samo, a także o to, czy kiedykolwiek poczuli się przez Ciebie skrzywdzeni, urażeni. Poproś o szczerość i obiektywną opinię. Ważne! – nie obrażaj się i bądź otwarty. Jeżeli z czym się nie zgadzasz, poproś o przykłady. Podziękuj. Często zapytani o szczerą ocenę drugiej osoby, a szczególnie negatywne strony, boimy się udzielić odpowiedzi. Przypomnij im, że jest to dla Ciebie istotne i powiedz w jakim celu, to robisz. Jeżeli nie będą potrafili odpowiedzieć, znajdź kolejne osoby. W szczególności te cechy, które będą się powtarzały, wpisz na swoją listę.
Masz 5 winowajców?
To teraz zastanów się w czym Ci one przeszkadzają, co możesz zrobić, by je stopniowo zmieniać i jakie efekty przyniosą te zmiany. Pamiętaj, że proces „naprawy” nie dokona się w tydzień. Bądź cierpliwy, ale działaj.
Zmiana słabości pomoże Ci w:

  1. osiągnięciu celów, które zapisałeś na pierwszej kartce i tych w przyszłości.
  2. Na pewno przyczyni się do Twoich sukcesów zawodowych,
  3. znacznie poprawi relacje z ludźmi, szczególnie z bliskimi.

Podam Wam swój przykład – jedną z moich wad jest brak systematyczności.

A teraz moja spowiedź 😉 często tłumaczę się, że nie miałam czasu zjeść 5 posiłków, bo nie miałam kiedy ich przygotować, co powoduje, że moja zdrowa dieta jest w tak zwaną „kratkę”, a termin zamierzonego efektu przeciąga się. Kolejna rzecz – otrzymuję dużo maili, wiadomości na różnego typu komunikatorach i bardzo często wkładam je do szufladki ” na później”, ale przez to, że jest to miejsce w mojej głowie, to po prostu zapominam. Wiele osób nie otrzymując odpowiedzi może po pomyśleć, że ich ignoruję. Przykładów mogłabym znaleźć jeszcze parę…

Jak to zmienić?  – poprzez lepsza organizację codziennych obowiązków.

Moje postanowienie to: codziennie, znaleźć wieczorem 15 minut na Organizację Dnia Jutrzejszego oraz 30 min na odpisanie na wszystkie wiadomości, a raz w tygodniu godzinę na zrobienie Tygodniowego Planu Działania. Mam nadzieję, że szybko wejdzie mi to w nawyk, a dzięki temu moja systematyczność znacznie się poprawi. Z pewnością pomoże mi to osiągnąć moje cele treningowe i polepszy odbiór i komunikację zarówno w kontaktach zawodowych jak i prywatnych.

Zrobione? Kartki nie chowamy, tylko kładziemy w miejsce, do którego zawsze możemy zaglądać i kontrolujemy.

To tylko moja propozycja, możesz ją zmodyfikować dowolnie.
Pamiętaj, nie robisz tego dla kogoś innego, tylko dla siebie.

Powodzenia i trzymam za Ciebie kciuki.

Cho.
PS. Do zobaczenia w 2015 🙂

Skomentuj

