Małe co nie co – koktajl warzywno-owocowy

Idealny na drugie śniadanie koktajl warzywno – owocowy to bomba witaminowa, którą przygotujesz w zaledwie kilka minut.

Składniki zależą od Twojej wyobraźni i kubków smakowych.

Zasady są prostę:

1. około jedna szklanka zielonego warzywa ( np. szpiank, świeże brokuły, sałata rzymska czy jarmuż)

2. jeden owoc lub dwa owoce (50/50) lub też szklanka owoców ( spróbuj dostosować do smaku, ale uważaj by nie przesadzić z ilością) lub inne warzywo (typu marchewka, ogórek, seler)

3. jedna szklanka jogurtu naturalnego lub wody.

Opcjonalnie możesz dodać łyżeczkę midou, ale staraj się unikać dosładzania.

Mój dzisiejszy koktajl: pół banana, pół gruszki, duża graść szpinaku, 200g jogurtu naturalnego – pycha 🙂

Pamiętaj, że owoce to witaminy, które nasz organizm potrzebuje, ale zawierają również cukry proste, dlatego:

  • wybieramy owoce o niskim indeksie glikemicznym ( jabłka, gruszki, śliwki, wiśnie, pomarańcze, truskawki oraz żurawina)
  • uważamy na ilość jedzonych owoców (duża ilość może wpływać na odkładanie się tkanki tłuszczowej)
  • jemy je w pierwszej połowie dnia,
  • nie traktujemy ich jako przekąskę między posiłkami ( równie szybko podnoszą  glukozę we krwi, jaki ją obniżają co wzmaga łaknienie), dodajemy do nich np. joghurt i orzechy tworząc pełno wartościowy posiłek.

Cho.

Ps. Każdy z nas jest inny, ma inny metabolizm i inne przyzwyczajenia. Więc korzystaj z rad, które oferują osoby doświadczone, ale eksperymentuj, obserwuj siebie i swój organizm. Tu chodzi o Ciebie, Twoje zdrowie i Twoje ciało.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s